Przypomnijmy, że zadanie polegające na remoncie drogi powiatowej w Woli Raniżowskiej, zgodnie z zapisem zamieszczonym w ogłoszeniu o przetargu, ma być gotowe do końca listopada tego roku.
Od maja
Przetarg na tę inwestycję został ogłoszony w kwietniu tego roku. Zarząd Dróg Powiatowych, który go ogłosił, wybrał na wykonawcę zadania Przedsiębiorstwo Drogowo-Mostowe z Dębicy. Firma ta, spośród w sumie 10 biorących udział w przetargu, wyceniła inwestycję najtaniej, bo dokładnie na 3 mln 984 tys. 370 zł. Prace rozpoczęły się w połowie maja. Od tamtej pory minęło pięć miesięcy. Co jeszcze zostało do zrobienia?
Część już jest
Z takim pytaniem zwróciliśmy się do Eugeniusza Szczebiwilka, dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Kolbuszowej. Jak nas poinformował, w tej chwili trwa umacnianie rowów płytami ażurowymi oraz przebudowa istniejącego chodnika. - Przed nami również roboty związane z ułożeniem ścieralnej, a więc końcowej warstwy asfaltu - wyjaśnił dyrektor Szczebiwilk. Dodał, że na części remontowanego odcinka drogi, ostateczna warstwa została już wykonana. - Warstwa ścieralna jest na tę chwilę położona na odcinku 600 metrów, od granicy z Lipnicą w kierunku centrum Woli Raniżowskiej - stwierdził.
Będą utrudnienia
Czy w związku z trwającą inwestycją na mieszkańców i kierowców będą czekały jeszcze jakieś utrudnienia? - Jeżeli będą odbywać się roboty związane z ułożeniem warstwy ścieralnej, to na pewno będą utrudnienia, bo będziemy wylewać asfalt całą szerokością. Wtedy droga będzie zamknięta - wyjaśnił dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych w Kolbuszowej.
Jak dodał, prace powinny zakończyć się zgodnie z terminem (do końca listopada). - Nie ma czegoś takiego, co mogłoby zakłócić prace, chyba że pogoda się załamie diametralnie, ale na razie pogoda nam sprzyja - podsumował.
Planowany zakres robót obejmuje m.in. przebudowę nawierzchni bitumicznej na długości 3,11 km wraz z wykonaniem poszerzeń drogi do 6 m, przebudowę istniejącego chodnika dla pieszych z kostki betonowej na długości 0,789 km, budowę chodnika dla pieszych z kostki betonowej na długości 1,526 km.