Barbie Shero to limitowana seria lalek, stworzona przez firmę Mattel na podobieństwo inspirujących kobiet z całego świata. Mówi o tym sama nazwa serii utworzona ze zbitki angielskich słów: shero – she (ona), hero – bohater. Swojej wersji w tej unikatowej serii doczekała się także Anita Włodarczyk, mistrzyni olimpijska w rzucie młotem. Lalkę na jej podobieństwo stworzono dwa lata temu. Barbie Shero 2021 wygląda jak utalentowana polska lekkoatletka.
"Dzisiaj cieszę się jak dziecko. Wiele wyróżnień, nagród w swojej karierze otrzymywałam. Każde z nich było dla mnie motywacją do osiągania jeszcze wyższych celów, ale to wyróżnienie w postaci lalki Barbie zaprojektowanej na swoje podobieństwo jest szczególne. Dlaczego? Ponieważ przyznawane jest wybitnym kobietom, które udowadniają dziewczynkom i kobietom na całym świecie, że warto mieć marzenia, być upartą w dążeniu do ich realizacji, warto podążać własną drogą. Można być kobietą i robić wszystko to, o czym się marzy (...)"
– napisała Anita Włodarczyk na swoim profilu na Facebooku, gdy prezentowała lalkę.
W ten sposób uhonorowano także między innymi Iwonę Bielcharczyk, kierowcę transportu specjalistycznego i Martynę Wojciechowską, podróżniczkę i dziennikarkę.
Barbie – ikona kultury masowej
Barbie to jedna z najlepiej sprzedających się zabawek na świecie. Jej twórcą jest Ruth Handler – amerykańska przedsiębiorczyni, prezeska firmy Mattel, która zajmuje się produkcją lalki. Po raz pierwszy Babrie zaprezentowano podczas amerykańskich międzynarodowych Targów Zabawek w Nowym Jorku, 9 marca 1959. To wydarzenie uznawane jest za oficjalną datę urodzin lalki.
Nazwa Barbie jest zdrobnieniem od imienia córki Ruth Handler, Barbary. Pełne imię i nazwisko lalki to Barbara Millicent Roberts.
Lalka Barbie budzi kontrowersje
Na temat lalki pojawiało się, i nadal pojawia, wiele różnych opinii. Jej wpływ na społeczeństwo opisał w książce „Barbie jako ikona kultury” amerykański socjolog Mary F. Rogers. Dyskusja dotyczy nierealnych proporcji ciała, jakie przedstawia lalka. Spotkało się to z dużą falą krytyki ze strony amerykańskich feministek, które dopatrywały się w niej obiektu nadmiernej seksualizacji i skrajnej idealizacji kobiecego ciała.
W 2016 roku producent Barbie, firma Mattel, wprowadziła zmiany i wypuściła na rynek lalki, które w pełni przystają do prawdziwych proporcji kobiecego ciała.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.