reklama
reklama

Koniec utrudnień na drodze krajowej nr 9 na odcinku Kolbuszowa - Nowa Dęba

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor: | Zdjęcie: Archiwum Korso

Koniec utrudnień na drodze krajowej nr 9 na odcinku Kolbuszowa - Nowa Dęba - Zdjęcie główne

Koniec utrudnień na drodze krajowej nr 9 na odcinku Kolbuszowa - Nowa Dęba | foto Archiwum Korso

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

WIADOMOŚCIZakończyły się prace związane z remontem mostu w Zarębkach, na odcinku drogi krajowej Kolbuszowa Nowa Dęba. Oznacza to, że kierowcy nie muszą już stać w korkach i liczyć się z utrudnieniami.
reklama

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Rzeszowie po ogłoszeniu przetargu, wybrała wykonawcę, który wyremontował most znajdujący się na drodze krajowej nr 9 w Zarębkach (gm. Kolbuszowa). W przetargu na remont mostu na DK9 w Zarębkach złożono pięć ofert. Firma Stalmost ze Stalowej Woli zaoferowała zrealizowanie tego zadania za ponad milion złotych. 

- Zakres prac do wykonania obejmował wykonanie prac rozbiórkowych elementów wyposażenia, remont podpór, konstrukcji nośnej, nawierzchni jezdni, poboczy technicznych wyniesionych, barieroporęczy, odwodnienia i izolacji, urządzeń dylatacyjnych, a także łożysk i dojazdów

reklama

- przekazała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Rzeszowie.

Remont mostu rozpoczął się w poniedziałek, 5 sierpnia. W związku z remontem motu w Zarębkach kierowcy poruszający się drogą krajową nr 9 musieli liczyć się z utrudnieniami. Na czas remontu został wprowadzony ruch wahadłowy na tym odcinków krajowej "dziewiątki".

Most w Zarębkach, na trasie DK9 wybudowany został w 1959 r. i przebudowany w 1996 r. Od tego czasu na obiekcie wykonywane były roboty budowlane w zakresie m.in.: napraw powierzchniowych filarów i konstrukcji pomostu, napraw umocnienia skarp pod obiektem oraz remont ramp zejściowych na dojazdach.

- Most jest obiektem płytowym, o schemacie belki swobodnie podpartej ze wspornikami. Ustrój nośny stanowi monolityczny, żelbetowy dźwigar płytowy o zmiennej wysokości oraz obustronne wsporniki podchodnikowe. Całkowita długość pomostu wynosi 25,96 m, szerokość to 10 m, a rozpiętości przęseł wynoszą 15 m

reklama

- przekazali pracownicy rzeszowskiej GDDKiA. 

Jak słyszymy od generalnej, zakres prac obejmował wykonanie prac rozbiórkowych elementów wyposażenia, a następnie remont podpór, konstrukcji nośnej, nawierzchni jezdni, poboczy technicznych wyniesionych, barieroporęczy, odwodnienia i izolacji, urządzeń dylatacyjnych, łożysk oraz dojazdów. 

- Remont obiektu przyczyni się przede wszystkim do poprawy bezpieczeństwa użytkowników ruchu drogowego. Z uwagi na uszkodzenia elementów wyposażenia elementów obiektu tj. gzymsy, kapy chodnikowe oraz ubytki betonu korpusów przyczółków, filarów i ustroju nośnego, niezbędne było przeprowadzenie robót remontowych. Ich celem było wykonanie robót budowlanych polegających na odtworzeniu stanu pierwotnego, a nie stanowiących bieżącej konserwacji. Prace nie zmienią istniejących parametrów obiektu i mają charakter odtworzeniowy

reklama

- wskazuje GDDKiA

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

Zarejestruj się w serwisie, aby korzystać z rozszerzonych możliwości portalu m.in. czytać ekskluzywne materiały PREMIUM dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników i prowadzić dyskusję na portalowym forum i aby Twoje komentarze były wyróżnione.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama