- Podkarpacka trasa o długości 67 km znajdzie się pod napięciem. Roboty w terenie obejmują budowę fundamentów pod słupy trakcyjne, na których zawieszona będzie sieć trakcyjna - mówi Dorota Szalacha z Zespołu Prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w Warszawie.
Zabudowano już ponad1600 sztuk pali fundamentowych - na planowanych 1955 sztuk. Inwestycja ma zostać zrealizowana w latach 2019 - 2021.
Wyposażona w sieć trakcyjną trasa kolejowa umożliwi kursowanie elektrycznych składów. Zwiększy się jej przepustowość.
- Dzięki elektryfikacji linii Ocice – Rzeszów sprawniej pojadą składy dalekobieżne, gdyż wyeliminowana zostanie konieczność zmiany lokomotyw elektrycznych na spalinowe - mówi Dorota Szalacha. Istotną korzyścią będą także sprawniejsze przewozy towarowe. Transport ładunków koleją stanie się bardziej konkurencyjny względem przewozów drogowych. Więcej ładunków przewożonych na szynach pozwoli odciążyć drogi i zwiększyć bezpieczeństwo - dodaje przedstawicielka PKP.
Podróż do stolicy docelowo ma się skróci do 3,5 godzin. Elektryfikacja linii Rzeszów – Ocice ma się zakończyć w pierwszej połowie 2021 roku.