W ostatnim czasie do kolbuszowskiej komendy policji zgłosiły się dwie kobiety, które zostały oszukane podczas transakcji internetowych. To już kolejne tego typu zawiadomienia. Zdarzają się one bardzo często.
Do jednego z oszustw doszło podczas sprzedaży sukienki na popularnym portalu ogłoszeniowym. Sukienką zainteresowała się klienta, która wyraziła chęć jej zakupu. Mieszkanka naszego powiatu otrzymała na telefon link, za pomocą którego miała otrzymać pieniądze.
- Po jego otwarciu kobieta zalogowała się do swojego banku, a następnie powtórzyła logowanie, ponieważ otrzymała informację, że operacja się nie powiodła. Kiedy pokrzywdzona zalogowała się do aplikacji bankowej z komputera, okazało się, że jej konto jest zablokowane
- informuje kolbuszowska policja.
Dopiero w trakcie rozmowy z pracownikiem banku poszkodowana dowiedziała się, że z jej konta wykonano kilka przelewów na kwotę ponad 4 tysięcy złotych.
Kolejna mieszkanka powiatu kolbuszowskiego chciała sprzedać za pośrednictwem strony internetowej leżaczek dziecięcy. Również i w tym przypadku zakupem szybko zainteresowała się klientka, która zaproponowała, że wykona przedpłatę za towar.
Kobieta przekazała policjantom, że otrzymała wiadomość od firmy kurierskiej. Jak się okazało, do wiadomości załączony był link, który należało otworzyć, aby odebrać zapłatę.
- Po jego otwarciu kobieta zalogowała się do swojej aplikacji bankowej. W wyniku transakcji straciła ponad trzy tysiące złotych
- informują funkcjonariusze.
W obydwu sprawach kolbuszowska policja prowadzi postępowania wyjaśniające.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.