reklama
reklama

Dostałeś taką wiadomość? Lepiej w nią nie wchodź!

Opublikowano:
Autor:

Dostałeś taką wiadomość? Lepiej w nią nie wchodź! - Zdjęcie główne
reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

WIADOMOŚCIPoczta Polska ostrzega przed nowym oszustwem internetowym, które polega na wysyłaniu wiadomości e-mail z prośbą o uzupełnienie dokumentacji celnej towarów zakupionych w azjatyckich sklepach internetowych. Dostałeś taką wiadomość? Lepiej w nią nie wchodź.
reklama

Internetowi oszuści rozpoczęli kolejną akcję phishingową. To metoda oszustwa, w której przestępca podszywa się pod inną osobę lub instytucję w celu wyłudzenia poufnych informacji, np. danych do logowania, zainfekowania komputera szkodliwym oprogramowaniem czy też nakłonienia ofiary do określonych działań.

Oszuści tym razem wykorzystują niewiedzę użytkowników dotyczącą wdrożenia przez Unię Europejską nowego prawa, tzw. pakietu VAT dla e-commerce. Rozsyłają klientom fałszywe e-maile, w których nakłaniają do uzupełnienia dokumentów celnych towarów zakupionych przez internet w popularnych azjatyckich sklepach online. W wiadomości znajduje się link lub załącznik do pobrania.

Po kliknięciu w niego, nasz komputer może zostać zarażony wirusem, w tym wypadku koniem trojańskim, który pozwoli przestępcom wykraść dane i przejąć kontrolę nad urządzeniem. Użytkownik może też zostać poproszony o dane logowania do banku lub innych serwisów w celu opłacenia dodatkowej należności za przesyłkę. Grozi to przekazaniem wrażliwych danych osobowych, a nawet utratą pieniędzy z konta.

reklama

- Kategorycznie wyjaśniamy, że Poczta Polska nie wysyła do klientów maili dotyczących cła i nigdy nie prosi swoich klientów o dane bankowe. Wszelkie wiadomości tego typu prosimy zgłaszać na adresy: incydent@poczta-polska.pl lub  cyberbezpieczenstwo@poczta-polska.pl. Prosimy także o przesłanie podejrzanej wiadomość jako załącznik, a nie poprzez „przekaż dalej”, gdyż utrudnia to analizę e-maila i opóźnia ustalenie sprawcy

- apeluje w oficjalnym komunikacie Poczta Polska.

Warto przypomnieć, że od 1 lipca Poczta Polska faktycznie przejmie obsługę celną przesyłek spoza Unii Europejskiej. W praktyce będzie oznaczać to, że Poczta będzie mogła dokonać zgłoszenia celnego za klienta robiącego zakupy w sklepie internetowym w Azji.

Nowe regulacje mają ograniczyć skalę nierównej konkurencji, jaką dla europejskich producentów stanowią operatorzy handlu elektronicznego spoza krajów UE, którzy dostarczają towary na rynki krajów członkowskich Unii, w tym na rynek polski, bez opłacenia cła i podatku VAT, a co za tym idzie po bardzo atrakcyjnej niskiej cenie.

reklama

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

Zarejestruj się w serwisie, aby korzystać z rozszerzonych możliwości portalu m.in. czytać ekskluzywne materiały PREMIUM dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników i prowadzić dyskusję na portalowym forum i aby Twoje komentarze były wyróżnione.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama