Reklama

Reklama

Dostałeś taką wiadomość? Lepiej w nią nie wchodź!

Opublikowano: 3 czerwca 2021 07:00
Autor:

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:

Przeczytaj również:

WIADOMOŚCI Poczta Polska ostrzega przed nowym oszustwem internetowym, które polega na wysyłaniu wiadomości e-mail z prośbą o uzupełnienie dokumentacji celnej towarów zakupionych w azjatyckich sklepach internetowych. Dostałeś taką wiadomość? Lepiej w nią nie wchodź.

Internetowi oszuści rozpoczęli kolejną akcję phishingową. To metoda oszustwa, w której przestępca podszywa się pod inną osobę lub instytucję w celu wyłudzenia poufnych informacji, np. danych do logowania, zainfekowania komputera szkodliwym oprogramowaniem czy też nakłonienia ofiary do określonych działań.

ZOBACZ TAKŻE: Sklepy w Boże Ciało i w długi weekend 3 - 6 czerwca otwarte czy zamknięte?

Oszuści tym razem wykorzystują niewiedzę użytkowników dotyczącą wdrożenia przez Unię Europejską nowego prawa, tzw. pakietu VAT dla e-commerce. Rozsyłają klientom fałszywe e-maile, w których nakłaniają do uzupełnienia dokumentów celnych towarów zakupionych przez internet w popularnych azjatyckich sklepach online. W wiadomości znajduje się link lub załącznik do pobrania.

Po kliknięciu w niego, nasz komputer może zostać zarażony wirusem, w tym wypadku koniem trojańskim, który pozwoli przestępcom wykraść dane i przejąć kontrolę nad urządzeniem. Użytkownik może też zostać poproszony o dane logowania do banku lub innych serwisów w celu opłacenia dodatkowej należności za przesyłkę. Grozi to przekazaniem wrażliwych danych osobowych, a nawet utratą pieniędzy z konta.

- Kategorycznie wyjaśniamy, że Poczta Polska nie wysyła do klientów maili dotyczących cła i nigdy nie prosi swoich klientów o dane bankowe. Wszelkie wiadomości tego typu prosimy zgłaszać na adresy: [email protected] lub  [email protected] Prosimy także o przesłanie podejrzanej wiadomość jako załącznik, a nie poprzez „przekaż dalej”, gdyż utrudnia to analizę e-maila i opóźnia ustalenie sprawcy

- apeluje w oficjalnym komunikacie Poczta Polska.

Warto przypomnieć, że od 1 lipca Poczta Polska faktycznie przejmie obsługę celną przesyłek spoza Unii Europejskiej. W praktyce będzie oznaczać to, że Poczta będzie mogła dokonać zgłoszenia celnego za klienta robiącego zakupy w sklepie internetowym w Azji.

Nowe regulacje mają ograniczyć skalę nierównej konkurencji, jaką dla europejskich producentów stanowią operatorzy handlu elektronicznego spoza krajów UE, którzy dostarczają towary na rynki krajów członkowskich Unii, w tym na rynek polski, bez opłacenia cła i podatku VAT, a co za tym idzie po bardzo atrakcyjnej niskiej cenie.

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:
wróć na stronę główną

Zarejestruj się w serwisie, aby korzystać z rozszerzonych możliwości portalu m.in. czytać ekskluzywne materiały PREMIUM dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników i prowadzić dyskusję na portalowym forum i aby Twoje komentarze były wyróżnione.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.