Do Komendy Powiatowej Policji w Kolbuszowej zgłosiła się oszukana mieszkanka naszego powiatu. Kobieta chciała sprzedać swoją odzież narciarską, korzystając z popularnej platformy handlowej w internecie. Jeszcze nie wiedziała, że padnie ofiarą oszustwa.
ZOBACZ TAKŻE:
Skontaktowała się z nią zainteresowana klientka za pomocą komunikatora. Poszkodowana otrzymała drogą elektroniczną dwa linki, których nazwa sugerowała, że pochodzą z renomowanej platformy handlowej. Po naciśnięciu jednego z nich kobieta została przeniesiona na stronę bankowości internetowej, gdzie podała swoje dane logowania. Następnie dzwoniąca podająca się za pracownicę techniczną platformy kobieta skontaktowała się z pokrzywdzoną telefonicznie.
Następnie przekonała mieszkankę powiatu kolbuszowskiego, że w celu uwierzytelnienia konta konieczne jest pobranie pewnej opłaty z jej rachunku. Zgodnie z instrukcjami rozmówczyni, kobieta wykonała dwa przelewy blikiem na kwotę niemal 3000 złotych. Po dokonaniu drugiej transakcji oszustka zakończyła rozmowę. W efekcie okazało się, że pieniądze pokrzywdzonej zostały wypłacone z oddziału bankowego w Poznaniu. Funkcjonariusze apelują o rozwagę w tego typu sytuacjach.
Policja z Kolbuszowej w ostatnim czasie wielokrotnie otrzymywała zgłoszenia o oszustwach internetowych. Nie tak dawno ktoś włamał się na konto społecznościowe kobiety i poprosił o przesłanie kodu Blik. W przypadku innej osoby oszust podał się za kolegę, który pilnie potrzebował prawie 500 zł. Pisaliśmy o tym w artykule: Poprosiła 37 znajomych o pieniądze. Kolejne oszustwa na Blik-a w powiecie kolbuszowskim
Innym razem blisko 20 tys. złotych straciła mieszkanka naszego powiatu, po rozmowie z oszustem, podającym się za pracownika banku. Kobieta uwierzyła, że bank odnotował próbę włamania na jej konto i musi przelać swoje pieniądze na nowy rachunek. Przeczytasz o tym tutaj: Straciła 20 tys. zł. Mieszkanka powiatu kolbuszowskiego oszukana metodą na "pracownika banku"
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.