reklama
reklama

Biurowy gwar czy nieznośny hałas: Badania Jabra ujawniają wpływ dźwięków na wydajność i ogólną atmosferę w biurze

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor: | Zdjęcie: Materiał sponsorowany

Biurowy gwar czy nieznośny hałas: Badania Jabra ujawniają wpływ dźwięków na wydajność i ogólną atmosferę w biurze - Zdjęcie główne

Prawie trzy czwarte respondentów (74%) twierdzi, że praca w głośnym otoczeniu męczy ich psychicznie. | foto Materiał sponsorowany

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

PROMOWANE9 na 10 pracowników biurowych twierdzi, że dobre wykonywanie obowiązków w pracy jest równie ważne jak możliwość skupienia się na swoich zadaniach i dobre samopoczucie psychiczne.
reklama

  • 74% respondentów twierdzi, że praca w głośnym otoczeniu męczy ich psychicznie
  • 63% twierdzi, że głośne otoczenie sprawia, że trudno im zaangażować się w pracę
  • 66% uważa, że neuroróżnorodność w miejscu pracy może prowadzić do lepszych wyników biznesowych
 

Jednak zgodnie z najnowszymi badaniami Jabra, rola, jaką dźwięki odgrywają w poznawczym, emocjonalnym i fizycznym samopoczuciu w miejscu pracy, jest nie do przecenienia. Prawie trzy czwarte respondentów (74%) twierdzi, że praca w głośnym otoczeniu męczy ich psychicznie, a czysty i wysokiej jakości dźwięk zwiększa ich zdolność do skupienia się na pracy.

Badanie zostało przeprowadzone wśród 2000 pracowników biurowych we Francji, Niemczech, Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych. Wyniki wykazały, że poprawa neuroróżnorodności w miejscu pracy i stworzenie przestrzeni sprzyjającej integracji może pozytywnie wpłynąć na samopoczucie psychiczne i wydajność, przyczyniając się tym samym do poprawy nastroju i zapewniając firmom przewagę konkurencyjną.

reklama

Hałas w biurze czy spadek wydajności?

Podczas gdy firmy wciąż naciskają na powrót pracowników do biur, prawie połowa (47%) respondentów twierdzi, że są zestresowani hałasem w biurze, który nie pozwala im się skupić.

Badania przeprowadzone przez Jabra wykazały, że 37% respondentów uważa, że trudno było im się skupić w pracy, gdy współpracownicy rozmawiali przez telefon przy swoich biurkach bez założonych słuchawek. Z kolei 39% stwierdziło, że równie trudno jest rozmawiać przez telefon lub uczestniczyć w spotkaniach online, gdy koledzy prowadzą rozmowy telefoniczne obok bez użycia słuchawek. Aby uniknąć hałasu i ograniczyć czynniki rozpraszające uwagę, ponad połowa pracowników biurowych (59%) deklaruje, że wymaga się od nich odbierania połączeń lub uczestniczenia w spotkaniach online z dala od biurka, w oddzielnym pomieszczeniu i przy użyciu profesjonalnych słuchawek (69%).

reklama

Wyniki badania pokazują wpływ hałasu na ogólną produktywność i wydajność. 74% respondentów twierdzi, że wyraźny i dobrej jakości dźwięk zwiększa ich zdolność do skupienia się na zadaniach i projektach, dlatego ważne jest, aby menedżerowie zrobili wszystko, co w ich mocy, aby zapewnić pracownikom powracającym do biura odpowiednie technologie i przyjazne środowisko pracy.

Głośne otoczenie i jego wpływ na samopoczucie psychiczne

Słaba jakość dźwięku ma negatywny wpływ na pracę i samopoczucie. 54% pracowników biurowych twierdzi, że słaba jakość dźwięku podczas połączeń konferencyjnych negatywnie wpływa na ich samopoczucie.

reklama

Wpływ głośnego otoczenia na zdrowie psychiczne i samopoczucie jest oczywisty: prawie trzy czwarte respondentów (74%) twierdzi, że praca w głośnym otoczeniu powoduje u nich zmęczenie psychiczne. Co więcej, prawie dwie trzecie ankietowanych przyznaje, że praca w głośnym środowisku męczy ich fizycznie (63%) i trudno jest im odczuwać zaangażowanie w pracę, gdy pracują w takim środowisku (63%).

Pracownicy biurowi uważają również, że lepsza jakość dźwięku podczas spotkań może pozytywnie wpłynąć na ich zdolności interpersonalne w pracy, dzięki bardziej zrozumiałej komunikacji (43%), lepszej współpracy (40%) i lepszym umiejętnościom komunikacyjnym (37%).

Hałas ma negatywny wpływ na ogólne zdrowie psychiczne i samopoczucie, więc pracownicy biurowi oczekują od pracodawców rozwiązania tego problemu. Począwszy od wyposażenia pracowników w słuchawki z redukcją szumów (37%), a skończywszy na umożliwieniu im częstszej pracy z domu (37%). 1 na 3 badanych (32%) twierdzi, że ich pracodawca mógłby również wyznaczyć określone strefy dla różnych rodzajów aktywności, takie jak strefy ciszy lub strefy współpracy, aby zapewnić pracownikom środowisko pracy umożliwiające optymalną wydajność i dobre samopoczucie psychiczne.

reklama

Środowisko inkluzywne i neuroróżnorodność w miejscu pracy wpływają na wyniki biznesowe

Neuroróżnorodność odnosi się do różnych sposobów przetwarzania informacji przez ludzki mózg. Wskazuje, że nie ma jednego uniwersalnego sposobu postępowania w podobnych sytuacjach. Wyniki badań pokazują, że koncepcja ta odnosi się również do miejsca pracy.

Pomimo tego, że jest to stosunkowo nowa koncepcja i 41% pracowników stwierdziło, że po raz pierwszy słyszy o terminie "neuroróżnorodność", prawie 7 na 10 z nich uważa, że neuroróżnorodność w miejscu pracy może poprawić wyniki biznesowe dzięki zwiększonej kreatywności (68%) i współpracy (68%) - co ostatecznie przekłada się na lepsze rezultaty biznesowe (66%).

Z wyników badań jasno wynika, że natężenie dźwięku ma zróżnicowany wpływ na pracowników biurowych i może mieć istotny związek z ogólnym stanem zdrowia i jakością życia. Poprawa neuroróżnorodności w miejscu pracy może być sposobem na zwiększenie wydajności pracy (62%), a pracownicy będą bardziej skłonni do "zaangażowania całego siebie w pracę" w inkluzywnym środowisku pracy (62%). Mając na uwadze pozytywny wpływ zarówno na biznes, jak i pracowników, 2 na 3 pracowników biurowych zgadza się, że pracodawcy powinni więcej inwestować w tworzenie integracyjnego, neurozróżnicowanego miejsca pracy. Minęły już czasy, w których miejsca pracy były dostosowane wyłącznie do jednego typu pracowników. Konieczna jest ewolucja, która pozwoli zapewnić w miejscu pracy zaspokojenie różnych indywidualnych potrzeb pracowników. 

Radoslaw Tokarski, Enterprise Accounts Manager w Jabra, powiedział: "Wraz z ewolucją modelu pracy w kierunku opcji hybrydowej, pracownicy zmagają się dziś z problemem koncentracji w miejscu pracy. Rodzaj dźwięku, jego intensywność i indywidualna wrażliwość odgrywają ogromną rolę w tym, jak funkcjonujemy w pracy i mają ogromny wpływ na nasze zdrowie psychiczne i samopoczucie, a także produktywność i wydajność. Misją Jabra i GN jest podkreślenie poprzez naszą ostatnią kampanię "Listen to This" istnienia ścisłego związku między dźwiękiem a naszym ogólnym samopoczuciem poznawczym i psychicznym. Menedżerowei muszą zacząć inwestować w tworzenie integracyjnego i zróżnicowanego pod względem neurobiologicznym miejsca pracy, a także w wysokiej jakości technologię, aby pracownicy mogli się w pełni zaangażować w swoją pracę oraz rozwijać się zawodowo i mentalnie".

Informacja o metodologii

Badanie zostało przeprowadzone przez TEAM LEWIS Research wśród 2000 pracowników biurowych w wieku od 18 do 65 lat w 4 krajach: Francji, Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii i Niemczech, w okresie od 27 marca do 5 kwietnia 2024 roku. "Listen to This" to globalna inicjatywa GN, której celem jest sprawienie, aby zdrowy słuch był uznawany za ważny czynnik wpływający na sprawność funkcji poznawczych i ogólne samopoczucie. Więcej informacji można znaleźć tutaj

reklama
reklama
Artykuł pochodzi z portalu korso.pl. Kliknij tutaj, aby tam przejść.
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

Zarejestruj się w serwisie, aby korzystać z rozszerzonych możliwości portalu m.in. czytać ekskluzywne materiały PREMIUM dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników i prowadzić dyskusję na portalowym forum i aby Twoje komentarze były wyróżnione.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama