Jak podkreśla Iwona Wołoszyn, nauczycielka języka angielskiego, jest to niezwykłe osiągnięcie nie tylko ze względu na dużą liczbę etapów, które musiała przejść uczennica, ale również ze względu na to, że jedną z konkurencji były rozmowy z native speakerami.
Pierwszy etap
Przygoda z Olimpiadą Języka Angielskiego Juniorów rozpoczęła się w listopadzie, kiedy to jedenaścioro uczniów "Dwójki" wypełniło test w szkole. Do kolejnej części I etapu przeszło pięcioro z nich. Następnie uczniowie ci napisali test on-line.Nadszedł czas na drugi etap. Rozpoczął się on od kolejnego testu on-line, sprawdzającego znajomość gramatyki i słownictwa. Gabrysia przekroczyła próg 75 proc. punktów i zakwalifikowała się do kolejnego etapu, który polegał na nagraniu filmu. Jej zadaniem było przygotowanie 5-minutowej wypowiedzi ustnej.
Kolejny etap
- Wszyscy odpoczywaliśmy na feriach, a Gabrysia skupiała się na słownictwie, jego zasobie i adekwatności do prezentowanego tematu, fonetyce, poprawnym akcentowaniu, właściwej wymowie i odpowiedniej intonacji. Pracy miała naprawdę dużo, musiała spełnić sporo warunków, ale najważniejsze, że się udało. Nasza uczennica przeszła do kolejnego etapu - tym razem był to egzamin ustny - relacjonuje nauczycielka Iwona Wołoszyn.W marcu przeprowadzona została rozmowa za pomocą video komunikatora na trzy wylosowane tematy (po jednym z każdej kategorii - USA, Wielka Brytania, Świat). - Gabrysia wylosowała zagadnienia, które od samego początku przypadły jej do gustu. Wypowiedziała się na temat parków narodowych w USA, twórczości ulubionej brytyjskiej autorki, różnorodności kulturowej świata. Uczennica zrobiła wrażenie na jury i zakwalifikowała się do kolejnego, trzeciego już etapu - wyjaśnia jej nauczycielka języka angielskiego.
Dyplom laureata
Część pierwsza po raz kolejny polegała na rozwiązaniu testu on-line, sprawdzającego znajomość gramatyki i słownictwa. Poprawnie ukończyły go 123 osoby z całej Polski, w tym Gabriela. Następnie przygotowywała się do kolejnego spotkania on-line, tym razem z native speakerami. Została zapytana o ponadczasowe wartości, które odnajdujemy w książce pt. "Hobbit, czyli tam i z powrotem". Przedstawiła swoją opinię, podała przykłady, odniosła się do treści lektury. Zadaniem Gabrysi było również przygotowanie tematów dotyczących m.in. współczesnej sytuacji rdzennych Amerykanów oraz Australijczyków.- Udział w tym konkursie był wielkim wyzwaniem, a także niezwykłą przygodą. Gabrysia zdobyła prestiżowy dyplom laureata i zaprezentowała się tysiącom młodych ludzi uczestniczących w konkursie. Miała również okazję, by doskonalić swoją znajomość języka. Serdecznie gratulujemy Gabrysi i jej rodzicom. Liczymy, że już niedługo usłyszymy o kolejnych sukcesach naszej uczennicy - zaznacza Iwona Wołoszyn.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.